یک نظرسنجی عمومی که در میان فلسطینی‌های کرانه باختری و نوار غزه انجام شد، نشان داد محبوبیت جنبش حماس رشد قابل توجهی یافته است.

نظرسنجی فلسطینی: محبوبیت حماس در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین، یک نظرسنجی از فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه انجام داد. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که دیدگاه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای غزه پس از جنگ با مشکلات بیشتری مواجه است.

به نقل از روسیا الیوم، این نظرسنجی که در تاریخ ۲۲ نوامبر تا دوم دسامبر در میان ۱۲۳۱ تن از اهالی نوار غزه و کرانه باختری انجام شد، چشم اندازی از دیدگاه فلسطینیان در مورد حمله ۷ اکتبر ارائه کرد و ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان در غزه و ۸۲ درصد در کرانه باختری تایید کردند که حماس در حمله علیه رژیم صهیونیستی درست عمل کرده است و اکثریت، هدف حماس درباره شروع این حمله مبنی بر اینکه برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر یهودی‌های افراطی دست به این حمله زده و تعدادی از اسرای فلسطینی را آزاد کرده است، تصدیق کردند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که اکثریت فلسطینی‌ها بر این باورند که رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس، یا ایجاد نکبت دوم برای فلسطینیان، یا اخراج ساکنان نوار غزه موفق نخواهد شد. اکثریت معتقدند که حماس موفق خواهد شد از این جنگ پیروز بیرون بیاید و مجددا کنترل نوار غزه را به دست خواهد گرفت.

نتایج همچنین نشان داد که اکثر پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند مواضع آمریکا و قدرت‌های بزرگ غربی نشان‌دهنده بی‌تفاوتی نسبت به حقوق بشردوستانه بین‌المللی است و صحبت این کشورها درباره راه‌حل دو دولتی جدی نیست.

جنگ غزه در حالی وارد شصت و هشتمین روز خود شده است که نیروهای صهیونیستی به بمباران شهرها و استان‌های شمال و جنوب نوار غزه در بحبوحه درگیری‌های خشونت آمیز و نگرانی‌های بین المللی از تشدید فاجعه انسانی در نوار عزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.